فروهر

دم پرنده : دم پرنده به سه ردیف پر نمایش داده شده که روی هم را پو شانیده اند و به مفهو سه خصلت بد یعنی : اندیشه زشت(دشمت) گفتار زشت (دزوخت) کردارزشت(دزورشت) می باشد که انسان در زندگی باید آنها را به زیر گذارد و روبه بالا نهد به کمال و جایگاهی که لاییق آن است برسد در غیر این صورت شخص به فضول پرنده که از دم آن پایین می آید مبدل می شود و خصوصیات پستی به خود می گیرد.

 

 

دو آویز طرفین دم : دو آویز همان دو پای پرنده است . این دو نیرو که در قر ان به دو گوهر وجودی از او یاد شده است که همان ((سپتامینو)) و ((انگره مینو)) ی ایران باستان می باشد. سپتامینو به معنی نیرو و یا خوی نیکی و انگره مینو به معنی نیرو یا خوی بدی است . نیکی و بدی -غم و شادی - تندرستی و بیماری - زشتی و زیبایی - نور و ظلمت و... تضاد هاست و این دو قطب را در جهان بهم آمیخته اند و مکمل یکدیگر.

 

 

دو باله گشوده : این دو بال به معنای بلند پروازی بلند منشی و پایه بلند انسانی است که فقط با بال اندیشه میسر است و سه بخش بال همان سه دستور است : اندیشه نیک(هومت) گفتار نیک (هوخت) کردار نیک(هورشت) می باشد و با انجام کامل این سه پند است که انسان رو به کمال می گذاردکه خواه نا خواه در طریق راستی سیر خواهد کرد.

 

 

دایره بین دو بال : این دایره نشان چرخ است . چرخش چرخ یا چرخه گردون همان روزگار است که آدمیان در آن چرخ در حال تلاش و کوشش اند.

 

 

مردی که از دایره بالا می رود : مرد چهره ای ایرانی دارد و ابای رایج دوران هخامنشی را بر تن کرده است. و این نشان دهنده اهمیت دین زرتشت و فروهر در این دوران(دوران هخامنشي) می باشد. این فرم لباس مربوط به ایرانیان بوده و بیشتر مغان (روحانیون زرتشت) و حاکمان ...فرم اراسته آن را بر تن می کردند و لباس فراعنه مصر هم چنین بوده خمراه مرصع کردن ریش و آرایش مو . مردی که از حلقه بالا میرود چهرهای سالخورده داره که سرد و گرم دنیا را چشیده.

 

حلقه در دست چپ : حلقه یا چنبره ای که در دست چپ آدم بالدار یا آدم شاهین نما است به جز پیمان با خدا چیزه دیگری را نمی رساند . چنانچه از حلقه بر می آید حلقه را برای اتحاد پیمان بستن و دوستی و یگانگی به کار می برند. حاکمان ایران باستان نیز برای پیمان بستن از حلقه بزرگ زرین استفاده می کردند.

 

دست راست : حالت دست راست که به سوی جلو دراز شده است مانند فرمان سربازی دوران هخامنشی می باشد که به مردمان فرمان به پیش می دهد و این فرمان به این معناست که مردم با بالهای راستی و درستی و اجرای سه پند بزرگ زرتشت و بر خورداری از زندگی همراه آسایش و آرامش و بدور از هر گونه زشتی و پلیدی همراه با اتحاد و یگانگی و یکپارچگی در زندگی به پیش بروند و سود مند و سود بخش باشند


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:






برچسب‌ها: <-TagName->

+ نوشته شده در  جمعه 30 فروردين 1392برچسب:,ساعت 13:11  توسط دانیال کاظمی 

[ طراح قالب وبلاگ : سیلور سون ] [ Weblog Themes By : SilverSeven.IR ]